poniedziałek, 29 października 2012

Ellen Dugan - Magi ochronna w praktyce & James Van Praagh - Duchy pośród nas

Autor: Ellen Dugan
Tytuł: Magia ochornna w praktyce
Wydawnictwo: Studio Astropsychologii
Opis książki: Szczepimy się, pijemy tran i łykamy witaminy aby uniknąć chorób. Co jednak robimy, żeby zabezpieczyć się przed tzw. złym okiem? Choć możesz nie zdawać sobie z tego sprawy, koszmary senne bądź niespodziewane dreszcze mogą świadczyć o tym, że ktoś właśnie rzuca na Ciebie urok. Jak możesz ochronić siebie, swoich najbliższych i cały dobytek?  Z pewnością pomogą Ci w tym praktyczne ćwiczenia, rytuały i zaklęcia, dzięki którym włączysz do swojej magii ochronnej moc żywiołów itp.
Ocena: 5/6

Z Ellen Dugan miałam już wcześniej styczność. Jej pierwsza książka "Urodzona czarownica" zrobiła na mnie nie małe wrażenie, dlatego postanowiłam sięgnąć po jej dalszą twórczość. Cieszę się bardzo z podjętej decyzji, gdyż "Magia ochronna w praktyce" to doskonała książka o tym jak sobie radzić ze złymi wpływami życia, natury i ludzi.

Licząca zaledwie 272 strony książka to kompendium wiedzy o tym jak łatwo przywrócić do swojego życia spokój, harmonię a przede wszystkim jak ochronić siebie i innych przed przysłowiowym złym okiem. Podzielona na 8 rozdziałów i masę podrozdziałów lektura prowadzi nas od podstaw w świat magii, żywiołów i tego z jakimi osobami na co dzień możemy mieć styczność, a jakie mogą na nas źle wpłynąć. Skuteczne rytuały, magia świec i zapachów to tylko nieliczne rzeczy które możemy znaleźć w książce. Biała magia potrafi zdziałać cuda, a wykonana w zaciszu domowym cieszy i działa z większą mocą.

Przyznaję, że tego typu książki wręcz łykam. Uwielbiam magię w każdym rodzaju - zaklęcia, czary, sztuczki czy chociażby proste robienie amuletów działa na mnie bardzo pobudzająco. Ellen Dugan w swojej książce zaskoczyła mnie nie raz - pozytywnie oczywiście. Przedstawiła masę rzeczy o których nie miałam pojęcia, a które na pewno przydadzą mi się w dalszym ćwiczeniu swoich paranormalnych zdolności. Dokładny opis żywiołów, testy w których określamy swoje przynależności, a na koniec dokładne i precyzyjne spisy rytuałów do zrobienia w domu - czy można chcieć czegoś więcej.

Ellen ma naprawdę lekki i prosty styl. Przekazuje czytelnikowi swoją całą wiedzę bezpośrednio, nie owija w bawełnę, ale płynnie przechodzi do setna sprawy. Dodając do tego przystępny i zrozumiały język czytanie jej książki to czysta przyjemność. Oprócz tego warto wspomnieć o oprawie graficznej. Prostota i klasa na zewnątrz, cieszące oko zdobienia wewnątrz. Zero błędów czy niedociągnięć. Wydanie pierwsza klasa.

Polecam serdecznie. Osobą lubiącym czary i magię, domowe zabawy jak i czytadła bez zobowiązań. "Magia ochronna w praktyce" to nie tylko umilacz czasu w chłodne i ponure dni, ale spora księga z cennymi poradami jak iść łatwiej i bezpieczniej przez życie. Osobiście jestem zachwycona tą pozycją i namawiam was byście spróbowali magicznych sztuczek w swoim domu, tak jak i ja to zrobiłam.


****************************************
Autor: James Van Praagh
Tytuł: Duchy pośród nas
Wydawnictwo: Studio Astropsychologii
Opis książki: Dlaczego opowieści o duchach są obecne w każdej kulturze? W jaki sposób ludzie, którzy nie wiedzieli nawet o swoim istnieniu w dawnych czasach przekazywali sobie identyczne ustne opowieści? Opowieści o tych, którzy powinni być martwi a wciąż pozostają wśród żywych. Co cię czeka po przejściu na drugą stronę? Co spotkało Twoich bliskich, którzy już odeszli? Są w Niebie czy może właśnie przez Twoje ramię czytają słowa, które widzisz na ekranie? Co możesz dla nich zrobić i co oni mogą zrobić dla Ciebie?
Ocena: 5/6

Duchy tak jak i magia to temat dla mnie bardzo bliski. Zjawiska paranormalne to dziedzina w której siedzę od niepamiętnych czasów, więc i lektury z tej dziedziny nie są mi obce. Sięgając po "Duchy pośród nas" nie wiedziałam czego mogę się spodziewać. Zaskoczenie było nie małe, gdy czytając książkę nie raz miałam dreszcze na skórze.

Historia opowiedziana, czy inaczej - przedstawiona przez James'a Van Pragh'a to inny świat w jakim nikt z nas jeszcze nie był. Autor w 11 rozdziałach ukazuje nam rąbek swojej tajemnicy - ogromna wiedza o duchach nie wzięła się znikąd. Doświadczył wszystkiego na własnej skórze. Zresztą nie tylko on. Genezą całej książki jest ukazanie duchów jako części naszego i tamtego świata. Skąd się wzięły? Dlaczego powracają, straszą i nawiedzają? Czy można się ich pozbyć? Wszystkie odpowiedzi na te, jak i inne nurtujące nas pytania, stara się rozwinąć właśnie James. I powiem szczerze, świetnie mu się to udało. Cała książka przyprawia o dreszcze i niezłe ciarki. A to dopiero początek.

Nigdy specjalnie nie bałam się duchów. W mojej wyobraźni to latające prześcieradła, bądź przyjazne istotki jak z bajek typu Casper. Cóż, dopiero po tej książce moje spojrzenie na nie całkiem uległo zmianie. Duchy - paranormalne zjawisko, stworzenia które kiedyś były ludźmi i osobami - wcale nie musza zakończyć swojej działalności na ziemi w czasie przejścia na tamten świat. Wręcz przeciwnie - mogą powracać i budzić w nas strach, lęk i ciekawość jeszcze przez bardzo, bardzo długi czas po śmierci.

Nie chcę zdradzać zbyt wiele, nie mogłabym. Tą książkę trzeba przeczytać samemu i odkryć jej tajemnice na własnej skórze. Pragh pisze bardzo zwięźle, prosto i lekko - styl pisarki jak najbardziej przypada do gustu, a zrozumiały i współczesny język w jakim tworzy sprawia, że książkę czyta się bardzo szybki i bardzo przyjemnie. Piękna oprawa graficzna - świetnie dobrane kolory, bezbłędne wydanie - jeszcze bardziej zachęcają po sięgnięcie.

Tak jak i w poprzedniej pozycji tak i tutaj mówię - koniecznie przeczytajcie. Rzadko kiedy zdarza się książka tak świetnie skrojona, która ukazuje nam czyste życie i śmierć - bez przerysowań czy niedomówień. Ja z pewnością sięgnę jeszcze nie po jedną książkę tego autora, gdyż od samego początku podbił moje serce. Zachęcam was do przeczytania, bo jestem pewna, że zrobi na was niemałe wrażenie - tak jak zrobił na mnie.

Książki otrzymałam dzięki uprzejmości wydawnictwa Studio Astropsychologii za co serdecznie dziękuję.
Książki można nabyć w sieci księgarni Gandalf:

8 komentarzy:

  1. znacznie bardziej zachęciła mnie pozycja druga, choć pierwszą przeczytałabym z ciekawości:D

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię książki ze Studia Astro :))

    OdpowiedzUsuń
  3. Hmmm nie przeczytam, mimo iż o ducach lubię coś czasem pooglądać :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Jakoś niespecjalnie... nie moja bajka te książki niestety.

    OdpowiedzUsuń
  5. Obie pozycje brzmią bardzo interesujący, magia i duchy?, no jak się można temu oprzeć :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Z samej ciekawości bym przejrzała tę książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Z chęcią zajrzałabym do książki Jamesa Von Praagha, temat o którym pisze bardzo mnie interesuje.

    OdpowiedzUsuń
  8. Niestety żadna z książek do mnie nie przemawia... W ogóle ostatnio przeraża mnie moja wybredność ;(

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje wszystkim komentującym:):*