niedziela, 22 lipca 2012

Ajahn Brahm - Opowieści Buddyjskie & Wojciech Jóźwiak - Znaki zodiaku i ich władcy

Autor: Ajahn Brahm
Tytuł: Opowieści Buddyjskie dla małych i dużych
Wydawnictwo: Studio Astropscyhologii
Opis książki: Ta inspirująca i podnosząca na duchu książka jest zbiorem przepięknych buddyjskich opowieści o miłości, nadziei, szczęściu. Opowiedziane z dozą inteligentnego humoru, zaintrygują zarówno małych jak i dużych. Skłonią do refleksji i zadumy. Czytane dzieciom, uczą nie tylko współczucia dla innych, ale rozwijają w nich dobroć, miłość oraz wzmacniają poczucie własnej wartości. Dorośli odnajdują w nich zrozumienie, spokój, jak również pomoc w rozwiązywaniu codziennych problemów. Są cennym drogowskazem i pomocą w życiu - prawdziwym balsamem dla duszy.
Ocena: 5/6


Chociaż często powtarzam, że jestem na coś "za duża", że "wyrosłam już z tego", nic nie powstrzymało mnie by sięgnąć po tę książkę. Piękna i delikatna oprawa graficzna od początku przykuła mój wzrok, a kiedy dostałam możliwość przeczytania i zrecenzowania owej lektury, nawet się nie zawahałam powiedzieć: tak. I wcale nie żałuję swojej decyzji.

"Opowieści buddyjskie" to zbiór aż 108 opowiadań o różnej treści i objętości. Podzielona na 11 części książka, zawiera historie zarówno dla tych najmłodszych jak i starszych odbiorców. "Gniew i przebaczenie" , "Strach i ból" , "Miłość i poświęcenie" to tylko jedne z nielicznych kwestii jakie zostają poruszone. Intrygujące, barwne i z morałem historie poruszają nie tylko serce ale i duszę. Zdaniem autora mają oczyścić nas ze złego, zaprowadzić na ścieżkę dobra i prawości, gdzie nie ma miejsca na nienawiść, pogardę i ból.

Czy mogłabym wskazać opowieść która zrobiła na mnie największe wrażenie? Nie, zdecydowanie nie. Dlaczego? Ponieważ każda z powyższych 108 historyjek ma swój urok, swoje motto i skłania do osobnej refleksji. Zbrodnią by było wytypować najlepszą, ponieważ każda z nich utrzymuje wysoki poziom i trafia do czytelnika na całego. Napisana lekkim i prostym językiem, z określonym przesłaniem książka daje nam sporo do myślenia. Zmusza nas do zastanowienia się nad swoim życiem i postępowaniem, nie narzucając rozwiązania - do tego musimy dojść sami. Dzięki tym delikatnym sugestiom zawartych w bajkach, zachowujemy trzeźwy umysł ale dostrzegamy błędy jakie często popełniamy.

Osobiście polecam każdemu, bez wyjątku, bez względu na wiek. Przeczytaj sam/a a później przeczytaj swoim dzieciom, kuzynom, siostrzeńcom i każdemu kto się nawinie pod ręką, a nie umie jeszcze samodzielnie składać literek. W "opowieściach buddyjskich" historie które się w niech znajdują, nie tylko prowadzą nas ku dobremu, ale też pobudzają wyobraźnię. Piękne wydanie graficzne - zarówno zewnętrzne jak i wewnętrzne, wprowadza czytelnika w inny świat. Świat najważniejszych wartości w życiu: miłości, przyjaźni, poświęceniu i przebaczeniu.

*********************************************************


Autor: Wojciech Jóźwiak
Tytuł: Znaki zodiaku i ich władcy
Wydawnictwo: Studio Astropsychologii
Opis książki: Poradź się najbardziej obiektywnych doradców na świecie - "gwiazd". Twoje losy zostały w nich zapisane już w dniu narodzin. Doświadczony astrolog poprowadzi Cię poprzez znaczenie poszczególnych znaków i planet. Z jego pomocą dowiesz się, jak powinieneś postąpić w momentach kluczowych swojego życia. Każdy z nas żyje tylko raz. Nie warto podejmować złych decyzjo.
Ocena: 4,5/6

Astrologia, astronomia, wróżenia to coś co pasjonuje mnie już od wielu lat. Mimo iż, nie jestem wytrawną wróżką która potrafi przepowiedzieć przyszłość, chętnie zgłębiam tajniki tego co odległe i nieznane. Znaki zodiaku? Baran, lew, skorpion itp....dlaczego właśnie, te nazwy? Dlaczego taki a nie inny wybór opiekuńczych planet? Te pytania często chodzą po głowie, a odpowiedzi - nie zawsze są jasne i wiarygodne. Aż do teraz.

Wojciech Jóźwiak przedstawia nam kompendium wiedzy o znakach zodiaku, układach gwiazd, sąsiadujących planetach i historii starożytnej. Lubisz baśnie? Znajdzie się i opowieść "O pierwszym Krabie". Lubisz wodę, fascynuje cię ogień? Możliwe, że twój znak jest w ich działaniu - nawet jeśli ty sam o tym nie wiesz. Szukasz odpowiedzi na pytanie dlaczego popełniasz błędy i jesteś taki porywczy? Nie martw się, to zapewne ma związek z twoim znakiem. A przeczytanie tej książki, może rzucić trochę światła jak postąpić w pewnych sytuacjach życiowych.

Nie powiem, ale tę książkę dmuchłam w zaledwie 2 godziny. Jest niesamowicie ciekawa i intrygująca. Autor pisze lekkim stylem, a do tego posługuje się prostym i zrozumiałym językiem - czy można chcieć czegoś więcej? Ależ można. Miłym dodatkiem są krótkie baśnie i opisane relacje między poszczególnymi znakami. Jednym słowem, piękna i przejrzysta książka. I do tego dobrze wydana - nie ma co się doszukiwać błędów, ich tam zwyczajnie w świecie nie ma. Podoba mi się również okładka - prosta i nieprzekombinowana.

Czy polecam? Oczywiście, że tak. Komu? Osobą lubiącym astrologię i astronomię, ludziom którzy kochają zgłębiać tajniki gwiazd i planet, a do tego chcą poznać samych siebie. Jestem pewna, że tak jak ja zostaniecie bardzo mile zaskoczenie.

Książki otrzymałam dzięki uprzejmości wydawnictwa Studio Astropsychologii za co serdecznie dziękuję.
Książki można nabyć w sieci księgarni Gandalf:

24 komentarze:

  1. Jestem bardzo ciekawa tych "Opowieści Buddyjskich" ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Znaki zodiaku to coś dla mnie :) i oczywiście ta pozycja nie mogła mnie ominąć :) posiadam od dawna w mojej biblioteczce domowej i przestudiowałam dokładnie wielokrotnie :) jak najbardziej zgadzam się z Laryską i polecam :) Ruda - zodiakalny Skorpion :)

    OdpowiedzUsuń
  3. "Opowieści Buddyjskie" bardzo chętnie bym przeczytała, bo lubię książki w takim typie, a i sporo dobrych opinii obiło mi się o uszy :)

    OdpowiedzUsuń
  4. pierwszą pozycję czytałam i przypadła mi do gustu :)
    po drugą być może również sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Z chęcią przeczytałabym obie pozycje, bo obie książki są w sferach moich zainteresowań. Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pierwsza pozycja bardzo mnie zaciekawiła. nie czytałam nigdy żadnych buddyjskich opowieści, dlatego chętnie zapoznałabym się z tym ciekawym zbiorem.
    Jeśli chodzi o drugą książkę, to jakoś nie interesuje mnie astrologia, dlatego w tym przypadku podziękuję.

    OdpowiedzUsuń
  7. W sumie książeczka wydaje się ciekawa. Jak będzie okazja, to czemu nie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Magdalena B - naprawdę są rewelacyjne :)

      Ruda - cieszę się, że podzielasz moje zdanie :)

      symtuastic - cieszy mnie to niezmiernie :)

      Miłośniczka Książek - to dobrze :)

      Sun.Shine - to świetnie :D

      cyrysia - jest naprawdę świetny...a skoro znaki to nie twój konik, to nie namawiam :)

      Kasandra_85 - super :)

      Usuń
  8. "Opowieści buddyjskie" z przyjemnością przeczytam. ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Mi też "Opowieści buddyjskie" wydają się zachęcające. Polecam też "Opowieść o kocie, mistrzu zen" - bardzo ciekawe wprowadzenie do nurtu zen, odpowiednie dla dzieci i dorosłych, idealne dla kociarzy;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Pierwszą książkę z chęcią przeczytam

    OdpowiedzUsuń
  11. Po Opowieściach buddyjskich spodziewałam się nieco czegoś innego, ale i tak miło się czytało :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Zaciekawiły mnie tylko te buddyjskie bajki, chyba się skuszę na ich przeczytanie ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. "Opowieści buddyjskie" i liczę, że zrobią na mnie podobne wrażenie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. malutka_ska - cieszę się bardzo :)

      Carrie - oj chętnie przeczytam :) Dzięki! :D

      Chabrowa - cieszę się bardzo :)

      Sheti to dobrze, dobrze :)

      bsz - polecam :D

      versatile - warto, naprawdę :)

      Natula - ja również mam taką nadzieję :)

      Usuń
  14. Mam ochotę na "Opowieści Buddyjskie", a za Znaki zodiaku się nie wezmę, bo według mnie to co piszą w horoskopach itp, to nie prawda;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Zdecydowanie coś dla mnie :-)

    OdpowiedzUsuń
  16. Pierwsza książka jest chyba najlepszą książką tego wydawnictwa, jaką widziałem!:) A z drugą już gorzej. :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Pierwszą pozycję mam na półce i jestem do niej pozytywnie nastawiona.
    Myślę, że druga raczej nie jest dla mnie.

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja też uważam, że droga książka nie jest dla mnie. Pierwsza, cóż to nie moja tematyka, ale chętnie przeczytałabym sobie kilka takich opowiadań.
    Zauważyłam, że wiele osób współpracuje z tym wydawnictwem. Nigdy o nim nie słyszałam, a teraz jego książek jest więcej, niż grzybów po deszczu.

    OdpowiedzUsuń
  19. Te "Opowieści buddyjskie" brzmią naprawdę intrygująco!

    OdpowiedzUsuń
  20. Strasznie podoba mi się twoja recenzja "Opowieści buddyjskich" i zdecydowanie mnie zachęciła, szczególnie, że jestem fanką takich właśnie moralistycznych opowiadanek w dobrej formie.
    Pozdrawiam!

    http://usmiechempisane.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agata - polecam "Opowieści..." :D Warto przeczytać :)

      Scarlett - super :D

      Jędrzej44 - haha...warta uwagi, to prawda:D

      Irytacja - dobrze, że chociaż jedna jest ok:D

      Łędina - hahaha...lepiej bym tego nie ujęła, ale mnie naprawdę interesują ich książki - mają ciekawe pozycje:)

      Bleuberry - i takie są!:D

      Marta - dziękuję bardzo, cieszę się niezmiernie :)

      Usuń

Dziękuje wszystkim komentującym:):*