sobota, 27 października 2012

J.R. Rain - Amerykański wampir

Autor: J. R. Rain
Tytuł: Amerykański wampir
Wydawnictwo: G+J
Opis książki: Kim jest Luna? Matką, żoną, prywatnym detektywem – oraz wampirem. Przed sześcioma laty Samantha Moon, pracownica federalnego urzędu, była zwykłą kobietą, mieszkała na przedmieściu i woziła dzieci na treningi. Nagle jedno niespodziewane, nieprawdopodobne wydarzenie – atak wampira – zmieniło jej życie na zawsze. A „zawsze” to bardzo długo dla kogoś, kto nie może umrzeć...
Ocena: 5-/6

Po kryminalnych potyczkach, obyczajowych światkach i młodzieżowych problemach postanowiłam ponownie powrócić do paranormalnego romansu. Wraz z "Amerykańskim wampirem" J.R. Rain spędziłam kilka miłych godzin oderwanych od szarej i chłodnej rzeczywistości i przeniosłam się w całkiem inne życie. Życie na wysokim poziomie.

Trzecia już z kolei książka z serii "Wampir do wynajęcia" opowiada dalsze losy Samanthy Moon - matki dwójki cudownych dzieci, niezależnej i pięknej kobiety oraz....wampirzycy. Od przemiany minęło okrągłe 6 lat, ale Sam dalej robi to co kocha. Jako prywatny detektyw stara się pomagać ludziom i rozwiązywać coraz trudniejsze zlecenia. Pewnego dnia dostaje dziwny telefon. Maddie to pięcioletnia dziewczynka która zaginęła trzy miesiące temu - teraz prowadzi spokojną rozmowę z Samanthą. Kobieta uruchamia cały arsenał zdolności, możliwości i zmysłów by odnaleźć dziewczynkę. Czas jest na wagę złota...chociaż dla osoby która ma wieczność przed sobą może wydawać się to dziwne. Pani detektyw Moon odkrywa serię przerażających faktów, tajemnic i niedomówień. W starciu o życie dziewczynki nie może pominąć jednego - niedługo sama będzie musiała dokonać wyboru pomiędzy światem żywych a umarłych...

Motyw wampirów w literaturze chyba już na zawsze pozostanie moim ulubionym i do końca życia będę się zaczytywać w tego typu książkach. Pani Rain zaserwowała mi kilka godzin dobrej zabawy, wartkiej akcji i niesamowitych tajemnic, i chociaż tom trzeci wypada dość blado przy poprzednich częściach to jednak warto kontynuować czytanie dalszych losów Samanthy. J.R. posługuje się nad wyraz prostym i młodzieżowym językiem. Idealnie łączy to z lekkim i wyrazistym stylem przez co książkę czyta się jednym tchem bez przerwy. Nie ma nudy, nie ma przedłużania - akcja jest jasna i klarowna, fabuła świetnie wykreowana a bohaterowie nietuzinkowi. Szkoda tylko, że książka jest taka krótka i zakończenie pozostawia wiele do życzenia. Ale to tylko małe defekty.

Osobiście bardzo podoba mi się pomysł na całą historię. Mamy połączenie kryminału z paranormal romance - mogłabym nawet rzecz, że i fantastyka by się tutaj znalazła. Mieszanka wybuchowa ale w wielkim stylu, co bardzo mnie cieszy. Dialogi jak i opisy scenerii są bardzo plastyczne i realistyczne - ma się wrażenie, że cała opowieść jest z życia wzięta. Brawo za dużą dozę przekonania i chęci przekazania czytelnikowi swojego punktu widzenia - naprawdę, teraz autorzy zatracają samych siebie w komercyjnym szale wydania coś na wzór książek.

Czy polecam? Jak najbardziej. Książka "Amerykański wampir" jest pozycją godną uwagi i każdy fan gatunku PR powinien się z nią zapoznać. Ja osobiście chętnie przeczytam kolejne tomy z tej serii, gdyż bardzo polubiłam Sam i jej sposób bycia - wreszcie normalna kobieta, a nie rozwrzeszczana hot 16 z pustką w głowie. Osoby lubiące dobrą akcję, poszukujące chwili wytchnienia - nie czekajcie, ta książka jest wręcz idealna na chłodne i ponure wieczory, w których nic nie cieszy. Gwarantuję, że przy tej powieści przeniesiecie się w całkiem inny, amerykański wymiar.

Książkę otrzymałam dzięki uprzejmości księgarni Merlin za co serdecznie dziękuję i tam również można ją nabyć.

20 komentarzy:

  1. Zastanawiałam się nad pierwszą częścią ale nie wiedziałam czego się spodziewać.Bałam się rozczarowania ale teraz może powrócę do zamiaru kupna :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Za wampirami nie przepadam ale na tą serię chętnie się skuszę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Na razie stopuję z tego typu książkami ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Poprzedni tom nie wywarł na mnie zbyt dobrego wrażenia. Jednak autor uciął w tak interesującym momencie, że wstyd by było nie zajrzeć co będzie dalej :P

    OdpowiedzUsuń
  5. Ty wiesz, że ja miałam to przeczytać? Ale opis książki mnie jakoś zniechęcił :P Na razie sobie odpuszczę, bo i tak mam co czytać, ale może kiedyś z nudów sięgnę :D

    OdpowiedzUsuń
  6. A czytałaś już może jakąś książkę tego typu osadzoną w polskich realiach? Jestem ciekawa, czy coś takiego istnieje. :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam wampiry, ale przejadły mi się po cyklu Dom Nocy i Pamiętnikach wampirów (wytrzymałam tylko do 3 księgi). Ale ten cykl brzmi interesująco, przynajmniej tematyka nie jest tak banalna, jak w większości tego typu historii.

    OdpowiedzUsuń
  8. Czytałam poprzednią część, tę też mam w planach :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Chyba muszę przeczytać tę serię, bo fanką romansów paranormalnych jestem, a dawno już nic nie czytałam z tego gatunku, więc chyba czas już najwyższy ,,odświeżyć'' znajomość:-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ocena wysoka, ale opis fabuły mnie zdecydowanie zniechęca.

    OdpowiedzUsuń
  11. chyba się skuszę, jak tak polecasz:D

    OdpowiedzUsuń
  12. Warto by było najpierw sięgnąć po pierwszą :D
    Będę mieć na uwadze tą serię

    OdpowiedzUsuń
  13. Na bardzooo długi czas mam dosyć tego typu książek.

    OdpowiedzUsuń
  14. Muszę chyba rozejrzeć się za pierwszym tomem tej serii. :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Zupełnie mnie do niej nie ciągnie.

    OdpowiedzUsuń
  16. O! to może być coś w sam raz dla mnie :D

    Przy okazji chciałabym zaprosić na trwający u mnie konkurs, który znajdziesz pod adresem: http://magicznyswiatksiazek.blogspot.com/2012/10/cos-czego-dawno-u-mnie-nie-byo-uwaga.html

    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Z chęcią przeniosłabym się w amerykański wymiar. Zapiszę sobie tytuł tej książki.

    OdpowiedzUsuń
  18. Niestety, przejadły mi się już wampiry :D

    OdpowiedzUsuń
  19. Ta seria bardzo mnie ciekawi, może niedługo ją przeczytam ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje wszystkim komentującym:):*