czwartek, 7 czerwca 2012

Sharon Osbourne - Zemsta

Autor: Sharoin Osbourne
Tytuł: Zemsta
Wydawnictwo: Telbit
Opis książki: Współczesna powieść o złudnej magii Hollywood, z uniwersalnym motywem sióstr-rywalek osadzonym w realiach brutalnego amerykańskiego show-biznesu. Dwie siostry. Jedno marzenie. Lepsza bierze wszystko. Siostry Chelsea i Amber Stone mają to, czego potrzebuje przyszła gwiazda Hollywood - urodę, talent, pasję...i matkę, która zrobi wszystko, by choć jedna z córek spełniła jej własne, porzucone niegdyś marzenie o sławie. Wkrótce obie trafiają do show-biznesu i poznają jego bezwzględne reguły, które jedną wynoszą na sam szczyt, a drugą na długie lata strącają do piekła używek i samotności. Jednak w świecie pełnym blichtru i luksusu nic nie jest dane raz na zawsze - role szybko się odwracają....

Ocena: 5+/6

Sharon Osbourne od niepamiętnych czasów zawsze kojarzyła mi się tylko i wyłącznie, jako żona sławnego rockmana Ozzy’ego. Nawet nie wiecie jaka zaskoczona byłam widokiem książki jej autorstwa. Po „Zemście” nie spodziewałam się rewelacji, bo w końcu co taka kobieta może wnieść nowego w literaturę. No właśnie może, i to wiele. Z czystym sumieniem mogę powiedzieć, że ta powieść daje świeższe i racjonalniejsze spojrzenie na świat i życie Hollywoodu o którym tak często marzymy.

Margaret Michaels już jako dziecko marzyła o sławie i życiu w świetle reflektorów, dlatego podjęta przez nią decyzja w wieku szesnastu lat, o tym by wyjechać do Londynu i spełnić marzenia, nie była niczym strasznym i ciężkim. Jednak nic nie przychodzi łatwo. Wiążąc się z Derekiem Stonem i zachodząc z nim w ciążę przekreśla raz na zawsze swoje marzenia i plany. Kiedy chłopak dowiaduje się o przyszłym dziecku ucieka i zostawia Margaret samą, no może nie do końca. Z pomocą przychodzi jej George – brak Dereka z którym, w późniejszym czasie wiąże się i pobiera. Zaraz później rodzi się pierwsza córka - Chelsea, którą mężczyzna traktuje jak własną, a po niej druga – Amber. Życie Marg nabiera sensu i już planuje przyszłość dziewczynką – jej niespełnione sny o sławie, mają stać się marzeniami córek. Od samego początku to Amber jest jej faworytką, i to w niej pokłada największe nadzieje. Jednak szczęście bywa przewrotne, i to Chelsea dostaje główna rolę w popularnym serialu. Ale w świecie Hollywood nie ma nic stałego, a role szybko mogą się odwrócić. Czy tak właśnie będzie? Przekonajcie się sami.

Od tej książki nie można się oderwać. Dosłownie. Czyta się ją jednym tchem i z wypiekami na twarzy. Sharon oddała idealnie, powtarzam idealnie klimat współczesnego świata show-biznesu i reguły jakie tam panują: Zabij, albo sam daj się zabić. Widać, że autorka wie o czym pisze, widać nie raz była świadkiem zdarzeń jakie nam serwuje w książce. Bohaterowie są realni, bez przerysowań a świat w jakim zostali obsadzeni wcale nie jest bajeczny. Wręcz przeciwnie. Pomiędzy luksusem, wygodą i pieniędzmi, kryje się zło – narkotyki, przemoc i alkohol.

Fabuła jest dopracowana, klarowna i pełna nieoczekiwanych zwrotów akcji. Język w jakim powieść jest napisana, można określić dwoma słowami: dosadny i wulgarny. Dzięki temu historia jest bardziej wiarygodna. Już od pierwszych stron czytamy jak łatwo można zboczyć z prawidłowej drogi i wpaść na nierówną ścieżkę, pełną bólu i cierpienia, nie tylko w nas samych, ale i w innych dzięki naszym czynom. Siostry Stone pieknie pokazują do czego może doprowadzić niezdrowa rywalizacja i iście do celu po trupach. Za to plastyczne przedstawienie należą się Sharon owacje na stojąco.

Musze wspomnieć jeszcze o oprawie graficznej. Jest to swego rodzaju żart od autorki: śliczny róż, drogie perły i modny pantofelek przysłaniają nam brutalny świat Hollywoodu. Za tym pięknem, kryje się drugie dno które odkrywamy bardzo późno, a wyjście z bagna w jakie możemy się przez to wpakować wcale nie jest łatwe. W lekturze nie znalazłam ani jednego błędu ortograficznego czy stylistycznego, co tylko utwierdza mnie w tym, że Telbit to jedno z najlepszych wydawnictw.

Czy polecam? Oczywiście, że tak. Komu? Każdemu, bez wyjątku. Historia napisana ręką Sharon Osbourne ukazuje życie sław od kuchni. Realistyczne opisy i proste dialogi, sprawiają, że od książki nie można się oderwać. Mimo iż większość z was pomyśli: Ot, przecież to tylko fikcja, od razu wam mówię: Może i to faktycznie fikcyjna przygoda sióstr, ale w dużej mierze tak właśnie teraz wygląda życie w blasku fleszy

Książkę otrzymałam dzięki uprzejmości wydawnictwa Telbit za co serdecznie dziękuję.

29 komentarzy:

  1. Namówiłaś mnie do tej książki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zachęciłaś mnie i to bardzo do tej książki, więc jak gdzieś ją zauważę na pewno ją przeczytam. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie skojarzyłam na początku, że to żona Ozzy'ego :) Ale do samej ksiażki mnie zachęciłaś ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jakoś na początku w ogóle nie pomyślałam, że to "ta" Sharon. Zachęciłaś mnie i postaram się tę książkę przeczytać. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wysoka ocena i pozytywna recenzja! Zapoluję na nią w bibliotece :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Scarlett - cieszę się bardzo :)

      Megajra - ooo to super :)

      Kasia J. - też byłam zaskoczona, że to jednak ona :)

      Dosiak - chyba każdy jest w szoku :D

      Blueberry - ekstra :D

      Usuń
  6. ciekawa recenzja, ale do książki póki co nie mogę się przekonać
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Jestem ciekawa tej książki, a dzięki Tobie jeszcze bardziej. Lubię twórczość Ozzy'ego więc może polubię także to, co wyszło spod pióra jego małżonki? Temat książki jest bardzo ciekawy, tym bardziej, że autorka pisze o czymś, co doskonale zna. Mam nadzieję, że "Zemstę" można znaleźć w bibliotece.

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Nawet nie wiedziałam, że Sharon coś napisała:D hehe
    Ale co do książki to raczej nie mój typ, choć ciekawie brzmi.
    Pozdrawiam serdecznie!:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Lubię książki o życiu sław od kulis. Poszukam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miłośniczka Książek - jak wolisz :)

      BlackFairy - dokładnie tak, sama wie najlepiej co się dzieje w wielkim świecie :)

      Ania - nie namawiam w takim razie :)

      MalaEmilu - też nie wiedziałam, ale książka pozytywnie zaskakuje :)

      Chabrowa - ja również, a na tej książce ciężko się zawieść :)

      Usuń
  10. Zazwyczaj nie czytam książek tego typu, ale skoro mówisz, że ta jest wciągająca to chyba zrobię dla niej wyjątek ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Interesujące... Nie sądziłam, że książka bardziej z gatunku literatury kobiecej może mnie zaintrygować i proszę bardzo! Oto dowód na to! Z pewnością kiedyś przeczytam. ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ksiązka i recenzja bardzo ciekawe, ale na razie spasuję.

    OdpowiedzUsuń
  13. Skoro gorąco polecasz, to ja chętnie skuszę się na tę książkę, bo tematycznie zainteresowała mnie i to bardzo.

    OdpowiedzUsuń
  14. Sharon Osbourne? Jestem w szoku. Nie miałam pojęcia, że pisze. Książka wydaje się całkiem ciekawa, ale, niestety, za dużo mam książek na półce, które czekają na przeczytanie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wakacyjna - cieszę się bardzo, mam nadzieję że wciągnie cię tak jak mnie :)

      Juliette - a ja czekam w takim razie na recenzję :D

      Jędrzej44 - dziękuję i nie namawiam :)

      cyrysia - to czekam później na twoje wrażenia :D

      Nika - znam to, ale mam nadzieję że kiedyś uda ci się znaleźć na nią czas :)

      Usuń
  15. Z chęcią przeczytam, choćby ze względu na samą autorkę. Jestem bardzo ciekawa jak Osbourne'ówna pisze.

    OdpowiedzUsuń
  16. Na pewno po nią sięgnę ;) Okładka jest piękna, a dodatkowo Ty polecasz, więc ustawiam ją w kolejce :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Nie słyszałam o niej wcześniej, a tu taka wysoka ocena. Z chęcią ją przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Raczej unikam książek o życiu gwiazd Hollywood - chyba że chodzi o te z zeszłej epoki :) - jednak ta książka zapowiada się nieźle :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Z chęcią się zapoznam, myślę, że to świetna pozycja na zbliżające się wakacje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Yui Tamashi - haha...dość ciekawie tyle powiem :D

      Agata - cieszy mnie to bardzo :)

      natkawes - jest o czym czytać :)

      giffin - i taka jest, pełna niespodzianek :D

      versatile - oj tak, zdecydowanie :)

      Usuń
  20. Nie wiedziałam, że ona napisała książkę. Muszę się z nią zapoznać.

    OdpowiedzUsuń
  21. Czuję się zachęcona, z pewnością kiedyś po nią sięgnę :).

    OdpowiedzUsuń
  22. Pozytywna recenzja i wysoka recenzja całkowicie zachęciły mnie do przeczytania. Oby tylko była w bibliotece.

    OdpowiedzUsuń
  23. Sharon Osbourne?! Jeśli się na nią natknę, to przeczytam choćby z ciekawości. Bo nazwiska tej kobiety z pisarstwem bym nigdy nie skojarzyła.:)

    OdpowiedzUsuń
  24. Odpowiedzi
    1. awiola - ja również byłam w szoku, ale nie żałuję czasu spędzonego z tą książką :)

      Caroline Ratliff - to będę czekać na recenzję :)

      GumcioBook - mam taką nadzieję :)

      tumblingcurls - ja tak samo, a tutaj pozytywne zaskoczenie :)

      Marcepankowa - i bardzo dobrze :)

      Usuń

Dziękuje wszystkim komentującym:):*